Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΚΟΠΡΙΤΗ

 

Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΚΟΠΡΙΤΗ

.

Το έθνος να λυπάστε…

.

…που ότι κληρονόμησε

«χερσίν ιδίοις» φθείρει,

κι ολοφυρόμενο μετά

τη μοίρα του οικτίρει..

.

…που το κλαρί πριόνιζε

όπου καθόταν πάνω

και πληρωμή αξίωνε

για τούτο κι από πάνω!

.

…που έχασε τα μέτρα του,

τ’ αλφάδια, τα σταθμά του

κι έχει στο χέρι… τζι πι ες

σαν ψάχνει τα λιμπά του!

.

…που εν πολλοίς οι πλείονες

εργάζονται σαν δούλοι,

μα βδέλλες κρατικόμορφες

τους πίνουν το μεδούλι.

.

…που έχει μυρίους αραχτούς

τον κόσμο να παιδεύουν,

με ντοκτορά στο άθλημα

τους πάντες να δουλεύουν.

.

…που στον χρηστό και συνεπή

φορά ζουρλομανδύα

κι αγάλλεται παράφορα

με την παρασπονδία.

.

…που δεν παράγει τίποτα

και τα εισάγει όλα˙

μακάρι να εισήγαγε

και μια… βουλευτοφόλα!

.

…που τα κλαριά του κόβονται

κι οι ρίζες του σαπίζουν

και μόνο οι κουφάλες του

σκαιιώς πανηγυρίζουν.

.

…που ασεβεί αφήνοντας

τη γη του να χερσώνει

και στων θεών τ’ αγλάισμα

σπυρί να μη φυτρώνει.

…που πήρε δώρο την ελιά

από τη θεία Φύση

και ρέποντας στα εύκολα

την έχει παρατήσει.

.

…που οι ξωμάχοι απαξιούν

να φτιάξουν το ψωμί τους

και αγοράζουν ρίγανη

για το… γκουρμέ φαϊ τους.

.

…που έκαψε τους αργαλειούς

προσάναμμα στα τζάκια

κι αγανακτεί μόλις φωτιά

αρπάξει στα μπατζάκια.

.

…που έμαθε με δανεικά

να ζει και να περνάει

και τις γενιές που έρχονται

με άχθη να κερνάει.

.

…που έχει σαν καθήκον του

το κράτος του να κλέβει,

τάχατες για εκδίκηση

που όλους τους παιδεύει.

.

…που δε γνωρίζει πως γοργά,

αλί, στον πάτο φτάνει

σαν αφαιρεί απ’ το πουγγί

και πίσω δεν τα βάνει.

.

…που γράφει στα παπούτσια του

τους νόμους και την τάξη,

εκτός και αν φραγγέλιο

τον τσαμπουκά του σάξει.

.

…που θεωρεί τον άξιο

αποδιοπομπαίο

και τον αβέλτερο, ουαί,

εξ ορισμού σπουδαίο.

.

…που έχει πρότυπα ζωής

τ’ απαύγασμα του μώμου,

μποτοξοειδείς θεότητες

κι “αστέρια” υπονόμου.

.

…που αφήνει την παιδεία του

σε νάρκη βυθισμένη

και σπάλακες ν’ αδολεσχούν

με τήβεννο ντυμένοι.

.

…που λησμονεί τη γλώσσα του

και ξένα μηρυκάζει,

νομίζοντας τα κόμπέξ του

πως έτσι κατευνάζει.

.

…που αφαιρεί κεφάλαια

από το παρελθόν του

κι αφήνει στους δωσίλογους

να γράφουν το παρόν του.

.

…που δεν τιμά τα σύμβολα

και ως τα βεβηλώνει,

δεν βλέπει πως μαζί μ’ αυτά

το μέλλον του ξηλώνει.

.

…που ’χει στις στάμπες εμμονή

και αν σε μια κολλήσει

δεν ξεκολλά κι ανάποδα

ο κόσμος αν γυρίσει.

.

…που ’χει νταλκά με το ΕΓΩ

και το ΕΜΕΙΣ θυμάται

όταν ο φόβος μέσα του

αρχίζει να βρυχάται.

.

…που στέλνει τα παχύδερμα

να το εκπροσωπούνε

και απορεί πώς έλαχε

χοντρά να του φερθούνε.

.

…που βάζει στο τιμόνι του

τον κάθε κουλοχέρη,

με βούλα ευπροσάρμοστου

στο δόλο χρυσοχέρη.

.

…που έχει τ’ αυτονόητα

παντοτινό του στόχο

και ένα κοινοβούλιο

που ρέπει προς το… Σόχο.

.

…που μετατρέπει τους θεσμούς

σε κερδοφόρες λέσχες

και θεωρεί… αγένεια

τη φράση «πόθεν έσχες»!

.

…που δεν μπορεί στη Θέμιδα

να έχει εμπιστοσύνη

μια κι ο ζυγός της ευσταθώς

προς τους κοπρίτες κλίνει.

.

…που’χει το κράτος ζήτουλα

και τους ταγούς αγάδες,

που ξεκινάνε άφραγκοι

και λήγουνε λεφτάδες.

.

…που οι αστοί τη λεία τους

τη σπρώχνουν προς τις… Άλπεις

και τρών εδώ τα δάνεια

με τα παιδιά της κάλπης.

.

…που στης ειρκτής τα σίδερα

δεν χώνει παπατζήδες,

πολιτικούς επίορκους

και φύσει μπαταχτσήδες.

.

…που όλοι οι ακαμάτηδες

μοστράρουν για σωτήρες

και τα λαμόγια δίπλα τους

προβάρουν μασητήρες.

.

…που αγανακτεί ανάδρομα

και όταν το βολεύει

και πριν πεινάσει, δυστυχώς,

ποτέ δεν μαγειρεύει.

Εάν λυπάστε, φίλοι μου,

κι… αλλοεθνείς δεν είστε,

πως λύνεται ο γόρδιος

ουκ οίδα, αν ρωτήστε!

.

Το ανωτέρω πόνημα οπτικοποιημένο στο YOUTUBE

http://www.youtube.com/watch?v=pPyZhpZR7O0

.

Σημ.: Αφορμή για τον «ΚΗΠΟ ΤΟΥ ΚΟΠΡΙΤΗ» αποτέλεσε ένα απόσπασμα από τον «ΚΗΠΟ ΤΟΥ  ΠΡΟΦΗΤΗ» (1923) του Λιβανέζου ποιητή Χαλίλ Γκιμπράν που μου στάλθηκε με e-mail. Παραθέτω το κείμενο από το οποίο δανείστηκα τον πρώτο στίχο:

.

«Το έθνος να λυπάστε αν φορεί ένδυμα που δεν το ύφανε.

Ψωμί αν τρώει αλλά όχι απ’ τη σοδειά του.

Κρασί αν πίνει, αλλά όχι από το πατητήρι του.
Το έθνος να λυπάστε που δεν υψώνει τη φωνή παρά μονάχα στη πομπή της κηδείας.

Που δεν συμφιλιώνεται παρά μονάχα μες τα ερείπιά του.
Που δεν επαναστατεί παρά μονάχα σαν βρεθεί ο λαιμός του ανάμεσα στο σπαθί και την πέτρα.
Το έθνος να λυπάστε που έχει αλεπού για πολιτικό, απατεώνα για φιλόσοφο, μπαλώματα και απομιμήσεις είναι η τέχνη του.
Το έθνος να λυπάστε που έχει σοφούς από χρόνια βουβαμένους.»

Advertisements

~ από MAKIS στο Δεκέμβριος 13, 2011.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s