ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ

ΟΙ ΓΑΜΟΙ ΤΟΥ ΠΑΠΑΡΑ

PAPARAS (σκίτσο Μ.Π.)

Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού. Το τρις, τι νά ’ναι άρα; Έργον ανδρός σοφώτατου ή γάμος τού Παπάρα; Δεν είναι απλούν, για έναν άλτη τού τριπλούν, να κάνει γάμους μόνον εις διπλούν! Το «τρίτο στεφάνι» ουν, ήταν νομοτελειακά αναπόφευκτο και, ως λέγεται, χρυσούν! Ο ευτυχής γαμβρός, εξαιρετικά προπονημένος στο αγώνισμα τής άρσης συζυγικών βαρών, αφού πέρασε αλώβητος τα τεστ κοπώσεως δύο γάμων, ισοδυνάμων τουλάχιστον με εξαγωγή τραπεζίτη άνευ …στελεχιαίας, και επειδή δεν έβγαλε ακόμα τον …φρονιμίτη, απεφάσισε να δοκιμάσει την αντοχή του με ένα τελικό (;) …τρίπλεξ!

Μόλις οι φήμες περί του …τριάθλου εκυκλοφόρησαν ανά τας ρύμας και τους οίμους του Μεσολογγίου, το πρώτο ερώτημα που ηγέρθη σχετιζόταν με το είδος τού γάμου. Θρησκευτικός ή πολιτικός; Όταν οι τον πολιτικό γάμο καθιερώσαντες σοσιαλιστές, επεσφράγισαν την καινοτομία τους και τον όψιμο έρωτά τους με …παπά και με κουμπάρο, τι θα μπορούσε να αναμένει κανείς από έναν ακραιφνή μύστη τών ελληνοχριστιανικών ιδεωδών; Όντας παιδί παπά, εξ ου και …Παπάρας (οι λοιπές ετυμολογικές εκδοχές απορρίπτονται και από τον …Μπαμπινιώτη), ο διακεκριμένος οδοντίατρος δεν θα ηδύνατο να μετέλθει ετέρου γάμου πλην του θρησκευτικού τοιούτου. Άλλωστε, στον χορό τού Ησαϊα, μόνο έναν ή δύο …γάμους απέχει ακόμα, ώστε να θεωρηθεί ο…Φρεντ Ασταίρ τού ειδους! Το μυστήριο εγένετο μυστικά, πιο μυστικά και από τον Μυστικό Δείπνο, σε κύκλο ιδιαίτερα στενό, ίσως στενότερο και από τον …καβάλο τού γαμβρού. Περιδιαβαίνοντας το ιντερνέτ, διεπίστωσα πως ούτε ένας …παπαρά-τσι δεν πήρε είδηση το γεγονός τής τρίτης πράξης τού Παπαρείου Έπους! Η μυστικότης με την οποία περιεβλήθη το μυστήριον, αποτελεί κυριολεκτικώς μυστήριον. Δεδομένου τού εξωστρεφούς χαρακτήρα τού μύστου (τής στοματικής κοιλότητος) τού Ασκληπιού, θα ανέμενε κανείς την τέλεση τού γάμου όχι στην Κανά, αλλά τουλάχιστον στο …Μαρακανά! Άσπονδοι τινές φίλοι του, σχολιάζοντες το γεγονός, προέτρεξαν να υποθέσουν ότι, παπαρείου ιδιοσυγκρασίας ένεκεν, ο υιός τού παπά θα είχε καταστήσει έγγυον την ευτυχή κόρη και ίσως το προκεχωρημένο τής καταστάσεώς της να μην επέτρεπε την δημόσια έκθεσή της. Με όσα, εκ των υστέρων, διαπιστώσαμεν – ιδίοις όμμασι –  και παρά το οφθαλμολογικώς αναξιόπιστον τού δέργματός μας – τοιούτος λόγος δεν συνέτρεξεν επ’ ουδενί. Κατά τήν άποψή μας, οι λόγοι ήταν καθαρά …πολιτικοί. Γνωστής ούσης τής γαλαζοαίματης πολιτικής καταγωγής τού ανδρος, διαπεπιστευμένου στο Μπάκιγχαμ ως σερ …Gammy John – Papar, στην περίπτωση ανοιχτού γάμου θα ήταν κοινωνικά υποχρεωμένος να προσκαλέσει την Ρηγίλλης άπασαν, των λαμογιών και των …τριχωνιών μη εξαιρουμένων, όπερ θα ερχόταν σε μετωπική σύγκρουση με τούς νεώτερους ιδεολογικούς του προσανατολισμούς. Άλλωστε, είναι γνωστή, ήδη από την εποχή τής ύστερης «Παπαριάδας» (2004), η ψύχρανση τών σχέσεών τού ιατρού με τον μπουχέσα «αρχηγό» του και την κουστωδία του. Με τον εν στενώ γάμο του ο Παπάρας απέτρεψε τους πολιτικούς κλυδωνισμούς, διασφάλισε την …ανώμαλη πορεία τής χώρας και δεν ετάραξε τα νηφάλια μπάνια τού λαού. Αυτή είναι η καθαρή αλήθεια και ό,τι πέραν αυτού διαδίδεται, ανήκει στη σφαίρα τής …παπαρολογίας.

 

Εκείνο που με στενοχώρησε, ως Μεσολογγίτη προσκεκολλημένο στις παραδόσεις, είναι το ότι δεν είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω το τελετουργικό που προηγείται και έπεται τού γάμου. Τουτέστιν, το…στρώσιμο τού κρεβατιού, την έκθεση τών προικιών και, κυρίως, το άπλωμα τού αιματοβαμμένου νυφικού σεντονιού στο πρεβάζι του νυμφώνος, κατά την επομένη τής πρώτης γαμήλιας νύχτας! Στον νυμφώνα σου ρέπω, αλλά χρώμα δεν βλέπω! Είναι σίγουρο ότι ο Τάκης, ως καθαρόαιμος ορθόδοξος, δεν θα είχε αγγίξει τη νύμφη, έργω τε και διανοία, προκαταβολικά. Επειδή δεν επιθυμώ να εκχωρήσω στη φαντασία μου την περιγραφή των περί την 6η Ιουνίου γεγονότων που, έτσι κι αλλιώς, πλην τού πέπλου τής νύφης, περιελάμβαναν και πέπλον μυστηρίου, θα περιοριστώ εις τα τής γαμηλίας δεξίωσης που εγένετο την 1η Ιουλίου τού (εφεξής καλουμένου) παπαρείου έτους 2009, στο ξενοδοχείο «Καβαλλάρης Παλλάς», στην Πάρνηθα.

 Αναλύοντας σημειολογικά την ημερομηνία και τον τόπο τής δεξίωσης, καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα: Κατ’ αρχήν, η 1η Ιουλίου, ημέρα εορτής τών Αγίων Αναργύρων (ιατρών), επελέγη το πρώτον για λόγους …συναδελφικής αλληλεγγύης προς τους αγίους, το δεύτερον για να υπογραμμισθεί το ανάργυρον τού επιστήμονος και το τρίτον για να τονισθεί η ανιδιοτέλεια τού ανδρός και συζύγου. Όχι σαν και μερικούς που είχαν βάλει στο «μάτι» κάτι …σαλέ στις Άλπεις! Όνομα και μη χωριό (…σλοβενικό). Σε ότι αφορά την επιλογή τού ξενοδοχείου, «Καβαλλάρης», κρίνοντας από τον τίτλο, τα πράγματα είναι αρκούντως …αυτονόητα και βατευτικώς ξεκάθαρα! Μόνο μην το μάθουν και πλακώσουν τίποτα καλόγεροι εκ Βατοπεδίου, συγχέοντας την πισίνα, πέριξ τής οποίας τοποθετήθηκαν τα τραπέζια, με τον άγιο …πισινό τους. Πίσω μου σ’ έχω Σατανά!

 

Αξιώθηκα να έχω την υπερτάτη τιμή, εκπροσωπώντας τον «ΦΑΝΟ», να είμαι ο μοναδικός εκπρόσωπος τού εγχωρίου και διεθνούς τύπου, που παρευρέθη στο περί ου ο λόγος ιστορικό κοσμικό γεγονός! Μπορεί να μην έγινε ευρύτερα γνωστό, αλλά οι “NEW YORK TIMES”, το CNN και έτερα μέσα, «έφαγαν» – κυριολεκτικώς – «πόρτα»! Πέραν αυτού, η τοποθέτησή μου στο τραπέζι με το νούμερο «8», καθώς και η σύνθεση των παρακαθημένων σε αυτό, θα πρέπει να ήταν έργο θείας φώτισης τού γαμβρού, κατά τη διάρκεια …φωτεινού διαλείμματος. Εκ δεξιών μου καθόταν ο άρχων τής ορθοπεδικής και αναστυλωτής τής δεξιάς μου μούντζας Τάκης και εξ ευωνύμων ο φωτοδότης οφθαλμίατρος Λιάκος. Παρά τω Τάκη εξέπεμπε σε FM ο …ραδιούργος Μάκης, παλιός σκηνοθέτης τής Τσινετσιτά, και δίπλα του ελάμπρυνε την παρέα με την ιταλική του φινέτσα, ο χρηματιστής Νάσιο Γκρατσίνι, συνοδευόμενος και υπό τής χαριτοβρύτου θυγατρός του. Οι σύντροφοι και ηγερίες τών προαναφερθέντων συνδαιτημόνων ήταν οι επίσης ωραίες νότες στη μεσολογγίτικη συμφωνία τής χαράς. Σε γειτονικά τραπέζια καθόταν ο γνωστός δικηγόρος τών Αθηνών Νιόνιος και ο παλαίμαχος στυλοβάτης τού Υπουργείου Γεωργίας Ρωμύλος, ενεργός Αϊ-Συμιώτης.

 

Το μεσολογγίτικο λόμπι τών προσκεκλημένων, παπαρείω χάριτι, ευρισκόταν σε απόσταση …ασφαλείας από το αντίστοιχο τής νύφης, γεγονός που προσέφερε μία άνεση στους πειραχτικούς αστεϊσμούς, στο συγκρατημένο …κοινωνικό σχολιασμό και στην ιστόρηση διαχρονικών ανεκδότων από τα έργα και τας ημέρας τού ευτυχούς γαμπρού. Εμφανής ήταν η απουσία τού συμπαθούς Γκούφι ο οποίος δεν παρευρέθη λόγω θλάσεως τού …τρίτου «ποδιού» του! Αναμένοντας το νυφικό ζεύγος, ο τσινετσιτικός Μάκης έκανε ένα φλας μπακ στα φοιτητικά χρόνια τών μεσολογγιτών τής εποχής «Φανού», υπό τους ήχους μιας εξαιρετικά επιλεγμένης μουσικής που παρέπεμπε στη δεκαετία εκείνη. Από το μουσικό ρεπερτόριο έλλειπε λίγος …Πουτσίνι και κάμποση «Καβαλλερία ρουστικάνα» για να είναι τέλειο. Από το ανεκδοτολογικό ρεπερτόριο χαρακτηριστικό ήταν το επεισόδιο τής πρώτης απόπειρας τού φοιτητού Παπάρα να ανακουφίσει τον …αδερφό τού Λιγούρα Πάνον, υποφέροντα εκ πονοδόντου, οφειλομένου εις προκεχωρημένην κουφάλαν. Ο φέρελπις ιατρός, νομίζοντας ότι πραγματοποιούσε άλμα τριπλούν, έλαβε τοσούτο …ντάνος ώστε, πραγματοποιώντας την ένεση, η βελόνα διαπέρασε το, όχι ιδιαίτερα ευτραφές, μάγουλο τού ισχνού Πάνου, εκχέοντας το παυσίπονο στον περιβάλλοντα χώρον! Ο Γκούφι, σχολίαζοντας το επεισόδιο, τω καιρώ εκείνω, έφα: «Εάν κάνει σεξ με την ίδια τεχνική, δεν πρόκειται ν’ αφήσ’ σουμιέ …αγκάστρωτο!».

 

Ελικόπτερα περιίπταντο τού χώρου και επειδή γνωρίζαμε πως δεν είναι πυροσβεστικά, μιας κι αυτά η κυβέρνηση δεν τα έχει νοικιάσει ακόμα, υποθέταμε πως θα ήταν τής προσωπικής ασφαλείας τού ζεύγους και περιμέναμε πως κάποιο απ’ αυτά θα κατέβαζε με ανεμόσκαλα τον Παπάρα εξ ουρανού. Τροφή για τέτοιου είδους εξεζητημένα, και όχι πλέον πρωτοποριακά, σενάρια, έδωσαν στις σκέψεις μαςκαι οι φήμες περί παχυλής φερνής τής νύφης Ιουλιέτας, κόρης τών «Καπουλέτων» τής Κυψέλης. Γνωρίζοντας την ανυστερόβουλη διάθεση τών «Μοντέγων» τού Μεσολογγίου, είμαστε σίγουροι πως δεν διαπραγματεύτηκαν το τρίτο στεφάνι τού «Ρωμαίου». Άλλωστε, ο «Ρωμαίος» – παρά το αναμφισβήτητο κάλλος του – ήταν και ελαφρώς …παραγινωμένος. Όμως, ως σεξ-πειρικός ήρως, πεφημισμένος για τα προσόντα του και ως …sex symbol, περιβεβλημένο με την παλαιά του αίγλη δίκην φωτοστεφάνου, διατηρούσε εισέτι κάποια αξιοζήλευτη θέση στο χρηματιστήριο τών λατίνων γαμπρών. Για τον λόγο αυτό, συνυπολογίζοντας και το πολιτικό βάρος τού «Ρωμαίου», οι Καπουλέτοι εναπέθεσαν στους πόδας του το βάρος του σε …χρυσάφι. Αφαιρέθηκε βεβαίως από τον υπολογισμό το βάρος τής καρδιάς, που κατά κοινή παραδοχή θεωρείται αφ’ εαυτής χρυσή, και το βάρος τού «μορίου» μετά τών λιμπών, διότι, ως έφα ο χρηματισυής Γκρατσίνι, εάν συνυπολογίζοντο θα έριχναν τους Καπουλέτους σε …χρεωκοπία! Εάν οι ως άνω υποθέσεις έχουν πραγματική βάση, τότε εξηγείται και η αποδιδόμενη στην Ιουλιέτα ιδιότητα ως «κόρης ευεργέτου»! Δεν γνωρίζω το φάσμα των ευεργεσιών του πενθερού και ούτε αν η παλιννόστηση του Παπάρα στο ρόλο τού συζύγου θα μπορούσε να εκληφθεί ως «ευεργεσία». Το σίγουρο είναι ότι, τουλάχιστον εγώ, αισθάνομαι ευεργητημένος που παραβρέθηκα στον γάμο του αιώνα.

 Επιτέλους, και μετά από καθυστέρηση μιας περίπου ώρας, λες και σκηνοθέτησε ο Αγγαλόπουλος την τελετή, έφθασαν οι νεόνυμφοι, υπό τους ήχους ενός θριαμβευτικού εμβατηρίου καί ουχί τής …πέμπτης συμφωνίας, όπως θα επιθυμούσε ο γράφων. Οι κοινωνικοί σχολιασμοί τής ομηγύρεως κόπασαν, ελαφρώς, και το ζεύγος των νεονύμφων προσέλκυσε, φυσιολογικά, την προσοχή μας. Περιχαρείς και ενθουσιασμένοι, μετά δακρύων ή άνευ, συμμετείχαμε στο εορταστικό κλίμα κεκραγόντες και λέγοντες: «Τάαακηηη, πάντα τέτοιαααα!» «Και του …χρόνου!» «Να τα …’κατοστήσεις, μαννούλα μ’!». Ο γαμπρός, πλέων εις πελάγη ευτυχίας και …οίνου, ανταπέδιδε: «Κι στα δ’κά σας παλιουχουνάρες!». Στο τραπέζι οκτώ, ανεβήκαμε όλη την οκτάβα τής ευθυμίας, ο δε γαμπρός, πότε εξ ενστίκτου (…βασικού) και πότε προσκαλούμενος (…τελεφωνικώς) από τον Λιάκο, διήλθεν μεθ’ ημών το μεγαλύτερο μέρος τής βραδιάς, δίνοντας ρεσιτάλ μέθεξης. Ελπίζω να μην μας παρεξήγησε το σόϊ των ευεργετών, αλλά και εμείς, από την ευρύτερη «οικογένεια» τού γαμπρού, δεν αισθανόμαστε λιγότερο ευεργέτες με την γάμω παραχώρηση τού αγλάϊσματός μας, τού ωκύποδος Παπάρα. Τα δρώμενα συμπεριλάμβαναν φυσικά και το σχετικό τσούγκρισμα των ποτηριών με τα μαχαιροπίρουνα, ωςτρόπου προτροπής τού γαμπρού να ασπασθεί περιπαθώς  την νύφη, διαδικασία μάλλον περιττή μιας κι ο γαμπρός, φύσει παρορμητικός, δεν χρειαζόταν και ιδιαίτερο …σπρώξιμο επί τούτω. Όταν όμως τινές άρχισαν να κρούουν φιάλες αντί ποτηριών, τους επεστήθη η προσοχή ότι, ενδεχομένως, τα τσουγκρίσματα στον λαιμό ή στη μέση τής μπουκάλας, λόγω …σημειολογίας, να οδηγούσαν τον γαμπρό σε άλλου είδους περιπτύξεις. Δεν φαντάζομαι π.χ. τι θα εσήμαινε το τσούγκρισμα στον …πάτο των μπουκαλιών! Ευτυχώς που τα λεγόμενα «παραδοσιακά» τραγούδια δεν παρεισέφρησαν στο ρεπερτόριο τού «ντισκ τζόκεϊ» και έτσι δεν φάγαμε για πολλοστή φορά τον Πάριο με την «κόρη τού καραβοκύρη» στη μούρη και ούτε υποστήκαμε τα δήθεν «κεφάτα» και απελπιστικώς κακόγουστα νεοδημοτικά γυφτοτράγουδα. Ωσαύτως, δεν ακούστηκε και το γαμήλιο άσμα «Σήμερα γάμος γίνεται», γιατί και η μάννα από την κόρη, αλλά και ο γυιος απ’ τον πατέρα είχαν αποχωρισθεί προ πολλού! Επειδή η επομένη ήταν εργάσιμη, για τους περισσότερος, αλλά και πειδή ο Μορφέας άρχιζε να μας πλησιάζει απειλητικά, δεν συνοδεύσαμε τούς νεόνυμφους έως τον νυφικόν κράβατον. Ευχηθήκαμε στα παιδιά να ευτυχήσουν, ενώ στο έρκος τών οδόντων συγκρατήσαμε ένα ακόμη «…και τού χρόνου!» Ροβολήσαμε προς το Κλεινόν Άστυ, όντας έμπλεοι χαράς για τη χαρά τού φίλου  μας και το κλεινό τραπέζι στο οποίο είχαμε παρακαθήσει.

 Υ.Γ. Προφανώς το γαμήλιο ταξίδι είχε προηγηθεί τής δεξίωσης. Δεν μας έγινε γνωστό το μέρος, αλλά εάν μάθαινα ότι ήταν, το …Papara Beach τής Γαλλικής Πολυνησίας, δεν θα ένιωθα καμμιά έκπληξη! Εάν όμως τοιούτον τι συνέβη, πιο κάτω σας δίνω την ηλεκτρονική διεύθυνση του νησιού γιατί, όπως καταλαβαίνετε, απο τούδε και στο εξής θα είναι το must τής διεθνούς αδελφότητος τών …ευεργετών!

 http://www.surf-forecast.com/breaks/Papara

ΤΑΚΗΣ-ΜΑΚΗΣ-ΛΙΑΚΟΣ

 

ΡΩΜΑΙΟΣ & ΙΟΥΛΙΕΤΑ

 

ΦΑΝΟΣ-GAMMY JOHN-PAPAR & ΛΙΑΚΟΣ

 

 

ΤΑΚΗΣ-ΜΑΚΗΣ-GJ PAPAR-ΛΙΑΚΟΣ

 

…ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!

ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ

Advertisements

~ από MAKIS στο Ιουλίου 9, 2009.

 
Αρέσει σε %d bloggers: